Web o letadlech a modelářích. A pro modeláře   
Aktualizace: 17.06.2003


MiG E-8

 

Zdroj: Prototypes.com


SSSR
Nepojmenovaný dokument
Popis a komentář

  Projekty a prototypy vzniklé v Sovětském svazu (a vlastně i dnes v Rusku) jsou jednou velkou záhadou a zdrojem neustálý překvapení. E-8 z mikojanovy konstrukční kanceláře patří kprávě k těmto zajímavostem.

  Práce na prototypu E-8 byly zahájeny v roce 1961 a první let se uskutečnil o rok později. Z toho lze tedy úspěšně usoudit, že se nejednalo sovětskou verzi F-16, jak je někdy mylně uváděno (první prototyp YF-16 byl představen 13.13.1973, specifikace je z roku 1972). Další možnosti jsou tyto - prototyp MiGu-23, testovací stroj pro nový motor R-21F o tahu 4 700 kg a radar Saphir -21 nebo testbed pro sání k motorům Tu-160 (nápadná podobnost!). Postaveny byly dva prptotypy, s čísly 81 a 82 pod kabinou.

  Vedle, pro ruské stíhací konstrukce neobyklého, sání stojí za pozornost pomocné kachní plochy o rozpětí 2,6 m. Výzbrojí měly být dvě rakety K-13. První let uskutečnil pilot G. K. Mossolov 17.4.1962. Druhý prototyp zahájil testy 29.6.1961, pilotoval A.V. Fedotov. První prototyp (81) byl zrušen při nehodě 11.9.1962, pilot se katapultoval při rychlosti 1,7 M. Po této nehodě byl projekt E-8 zastaven.

  E-8 létal v původní barvě plechu, s rudými hvězdami na obvyklých místech a červeným číslem pod kabinou. Kryty radiovybavení v obvyklé temně zelené, kryt radaru tmavě stříbrný (plech nebo natřený plast?).

  Model údajně dělá slovenský Replicast - resinový v měřítku 1/48, v 1/72 asi nikdo a tak fanatikům nabízím výkres 1/72.

Chyby, omyly a překlepy vyhrazeny! A budeme rádi, když nás na ně upozorníte :)

Použité materiály mohou být chráněny autorským právem. U materiálů dostupných na webu je uveden odkaz na původní web, u papírových zdrojů odkaz na původní publikace.
Copyright © 2002 Randalf.